„Jak má asi nechat své dítě doma a vzdělávat ho, když pracuji jako………….. (doplňte) a má to tato specifika………….. (doplňte). A můj manžel pracuje jako………………. (doplňte) a má to tato specifika…………… (doplňte)?“

Nevím… neznám univerzální recept. Kdyby existoval manuál, který spolu s narozením dětí, dostane každý rodič, bylo by to možná jednodušší… ale taky asi hrozná nuda – nemít možnost vše postupně odkrývat a rozhodovat se podle vlastních nejlepších přesvědčení…  Navíc, kdo mne znáte, já nejsem zrovna ten typ, který vaří rád podle receptu  J.

Můžu sdílet svůj příběh, ale vždycky to bude jen střípek do skládanky, kterou si každý z nás potřebuje poskládat po svém a úplně sám… Život každého z nás je naprostý unikát a je jenom náš. Zodpovědní za něj jsme jen sami sobě. Nikomu jinému.

Já třeba proto, abych mohla být s dětmi doma na IV, jsem opustila teplé a jisté místo a pro mé potřeby finančně velmi nadstandardně ohodnocené. Navíc šlo o práci, kterou jsem tehdy milovala a svého času mi dávala smysl a žila jsem pro ni. Komu by se chtělo pryč… navíc udělat krok do naprostého neznáma a s nejistým výsledkem, všechno ve svém životě překopat a začít u toho podnikat… Ale… ani na chvilku jsem nelitovala. Stojí nás to možná jistá omezení, která vnímám jako dočasná… ale to, co nám to jako rodině přináší, je pro nás mnohem cennější.

Přiznávám, že mi v tom „pomohla“ mateřská, díky které jsem si mohla vše dobře promyslet a věci měly šanci se dít postupně. A také samozřejmě manžel, který mne v rozhodnutí podpořil… Když máte po boku podporujícího partnera, všechno je podstatně snazší (ale znám i zkušenosti žen, které tu podporu nemají, a přesto to zvládly).

Takže já opravdu nevím, jak to máte udělat, abyste mohli mít dítě na IV, když pracujete jako………... Neexistuje žádná série správných postupů, které vám zaručí, že vše poběží jak na drátkách. Je to o tom zariskovat a o tom, jak moc svému přání věříte. Je to i o vašich prioritách. Ale pozor! Vážně to nemyslím tak, že kdo nemá dítě na IV, nemá dítě jako prioritu. Nemluvím o prioritě dítě vs. moje práce, ale o prioritě mít dítě na IV vs. moje práce. To je podstatný rozdíl.

Osobně věřím tomu, že kdo hledá důvody, proč to nejde, vždycky nějaký najde. Stejně tak, kdo hledá způsoby, aby to šlo, tak ten svůj správný a unikátní najde taky…

pp

Populární příspěvky z tohoto blogu